Формування регістрів (меморіальні ордери, Головна книга)
Для формування будь - якого регістру бухобліку спочатку необхідно провести господарську операцію в розділах "Облік", "Заробітна плата".
В кожній господарській операції формуються проводки, які потім відображаються в меморіальних ордерах та звітності. Без проведення в обліку господарської операції в меморіальних ордерах та Головній книзі дані будуть відсутні.
Наприклад, для того щоб сформувати меморіальний ордер № 1 спочатку формуємо та проводимо в обліку господарські операції "Прибутковий касовий ордер" та "Видатковий касовий ордер", "Отримано виписку ДКСУ", "Введення операції вручну".
Для того щоб сформувати меморіальний ордер № 2 (чи № 3 для рахунків спецфондів) спочатку формуємо та проводимо в обліку операцію "Отримано виписку ДКСУ" - надходження на рахунок та видатки.
Також в меморіальному ордері № 2 відобразяться проводки із таких господарських операцій як : "Прибутковий касовий ордер" , "Видатковий касовий ордер", "Введення операції вручну".
Меморіальний ордер № 4 та 6 відображають проводки із наступних операцій : "Видатковий касовий ордер", "Отримано виписку ДКСУ", "Введення операції вручну", "Отримання ОЗ, ІНМА, НА, МШП, Запасів (введення Накладних)", "Нарахування отриманих послуг, робіт", "Безоплатне отримання ОЗ, ІНМА, НА, МШП, Запасів".
В меморіальному ордері № 5 будуть відображені проводки сформовані в господарськіх операціях "Відображення у бух. обліку нарахувань та утримань", "Введення операції вручну".
Дані в меморіальному ордері № 8 будуть відображені після проведення в обліку господарських операцій "Прибутковий касовий ордер" , "Видатковий касовий ордер", "Отримано виписку ДКСУ", "Отримано авансовий звіт", "Введення операції вручну".
Меморіальні ордери № 9, 10, 13 формуються на підставі операцій зі списання та переміщення відповідного активу.
Для формування даних в меморіальному ордері № 11 проводимо в обліку ГО "Отримання ОЗ, ІНМА, НА, МШП, Запасів (введення Накладних)", а для формування меморіального ордеру № 12 - ГО "Списання".
На сьогодні дані в меморіальні ордери № 14 та 15 потраплять після проведення в обліку операції "Введення операції вручну".
В меморіальному ордері № 16 відображається рух на рахунках забалансового обліку. В цьому ордері проводки з господарських операцій підрозділу "Позабалансовий облік" та з операції "Введення операціЇ вручну".
Зверніть увагу! При введенні проводок у вас один із рахунків повинен бути рахунок забалансового обліку, а другий 000 "Контррахунок".
В меморіальному ордері № 17 зазвичай відображаються ті проводки, які не потрапили до жодного з ордерів. В цьому ордері, наприклад, будуть проводки із наступних операцій: "Закриття рахунків витрат", "Закриття рахунків доходів", "Введення операціЇ вручну", "Введення в облік залишків", "Введення в експлуатацію".
Алгоритм формування меморіального ордеру наступний - в розділі "Звіти" обираємо необхідний меморіальний ордер і перед тим як натиснути "Сформувати" заповнюємо обов'язкові поля.
Також за потребою можна заповнити додаткові поля, вони передбачені для формування ордерів за обраними кодами коштів чи (та) джерелами фінансування.
Додаткові параметри для формування звіту дають змогу відобразити назви кодів коштів чи (та) джерел фінансування в друкованій формі, а також при виводі звіту на екран.
Звіт можна роздрукувати або зберегти.
- для друку звіту із програми натисніть "Друк";
- для експорту в файл натисніть "Експорт" та оберіть зручний для вас вид експорту.
Для зручної роботи зі звітом можна зробити наступні дії:
- скопіювати звіт в буфер обміну;
- закріпити області звіту;
- сховати область із критеріями формування звіту;
- розгорнути звіт на весь екран.
Прізвище та ініціали відповідальних співробітників за кожним ордером заповнюють в довіднику "Підписи" https://fit.com.ua/help/dovidniki/dovidniki-fizichni-osobi-spivrobitniki-materialno-vidpovidalni-osobi-pidpisi.
В цьому довіднику оберіть, наприклад, відповідальну особу "Виконавець МО 2" та заповніть поля "Співробітник", "Посада". У разі зміни відповідальної особи (відпустка, звільнення відповідальної особи чи інші причини) необхідно виділити запис із відповідальною особою та натиснути "Змінити", далі обрати нового відповідального співробітника та заповнити поле "Посада" (якщо посада зазнає змін). В документах будуть відображатися останні додані зміни.
При необхідності можна внести зміни в друковані форми. Для цього зайдіть у розділ "Налаштування" підрозділ "Друковані форми", виберіть необхідну для виправлення форму і зробіть виправлення вручну. Натисніть "Зберегти" https://fit.com.ua/help/nalashtuvannya/kodi-klasifikatori.
Також можна редагувати будь-яку частину звіту безпосередньо в програмі.
Для цього сформуйте звіт, клікніть "мишкою" на звіт, з'явиться курсор (по принципу роботи в текстовому редакторі), далі вносіть зміни в заповнені поля звіту.
Звіт "Головна книга" формується за місяць в розрізі або всіх джерел фінансування, або за обраними джерелами фінансування.
Для друку Головної книги рекомендуємо експортувати в файл та обрати формат .html або .xlsx. Або поставити позначку в полі "Розбити на сторінки", натиснути "Сформувати" та "Друк".
В Головній книзі можна побачити рух на реєстраційних рахунках окремими строками.
Для цього перед тим як сформувати дані за відповідний період поставте позначку в полі "Окремі строки по МО 2 та 3 для кожного реєстраційного рахунка".